Almega märks i Almedalen

· ·
Av Jonas Morian, 24 Maj 2013

Almega märks i Almedalen
För tredje året i rad har undersökningsföretaget YouGov presenterat Almedalsopinionen, en undersökning gjord bland tidigare besökare på Almedalsveckan samt människor som uppgett att de ska dit i år.

Fortfarande är det politik de flesta associerar med Almedalsveckan, men många tänker också på seminarier, mingel och möten. På frågan om varför man åker dit dominerar nätverkande, följt av seminarier/utbildning och – återigen – politik.

De flesta som åker till Almedalen vill se mer av träffpunkter vid sidan av mingel, samt debatter och internationella gäster. Detta är något Almega tagit fasta på inför årets Almedalsplanering.

Det gläder oss också mycket att Almega ännu en gång dominerar så kraftigt när Almedalsbesökarna uppmanas nämna vilka varumärken de tror kommer att synas mest (se bilden ovan). Självklart dominerar de två största riksdagspartierna, men utöver dem så är det Almega som tydligt sticker ut.