Hur jobbar de bästa opinionsbildarna på nätet?

· ·
Av Karin Bäcklund, 27 Mar 2013

Hur jobbar de bästa opinionsbildarna på nätet?

2012 slog Twitter igenom i Sverige på allvar, nästan 60 procent av svenskarna finns nu på facebook och bloggandet har förändrats men fortsätter öka. Sociala medier har påverkat både mediecykeln och politiken.

Hur når man som opinionsbildare då ut i dagens snabbföränderliga medielandskap?

Det kommer vi att ta reda på under almedalsseminariet Hur jobbar de bästa opinionsbildarna på nätet?

Vår kunniga panel är kommunikationsexperter med stor insikt i dagens medielandskap och består av inga mindre än bloggplatsens egna Martina Lind, mediestrategen Brit Stakston och twittercensus Hampus Brynolf. Modererar gör Almegas vikarierande presschef Jonas Morian.

Vi kommer att diskutera hur det sociala medielandskapet ser ut idag. Hur mår den svenska politiska bloggosfären, vilka har mest inflytande på twitter och hur når man ut på facebook?

Panelen delar med sig av egna och andras erfarenheter av att påverka och sätta agendan på nätet. Så kom och lyssna på deras tips och konkreta exempel på hur man lyckas som opinionsbildare.

Fredagen den 5 juli klockan 13-14 anordnar Bloggplats H12 detta seminarium i Almegatältet utanför Wisby Strand.

Det kommer bli grymt bra!

Det här blir mitt sista blogginlägg på Almegabloggen eftersom jag nu slutar på Almega. Men ni behöver inte vara oroliga för bloggplatsens skull, inom kort kommer Markus Welin att ta över mina arbetsuppgifter och jag vet att han ser mycket fram emot Almedalen.

Det blir alltså Markus som får äran att hänga med alla er i sommar! Jag hoppas ni är lika snälla mot honom som ni varit mot mig:)

Stort tack för de här åren!

Fotograf: Charlotte Naversten

Fotograf: Charlotte Naversten

// Karin Bäcklund