Är sociala medier något att ha?


Av Karin Bäcklund, 02 Feb 2011

Moderator Nicklas Mattsson, Svenskt Näringsliv

Moderator Nicklas Mattsson, Svenskt Näringsliv

Igår deltog jag i en paneldiskussion tillsammans med Hans Tjernström, Svensk Handel och Sigrid Jonsson, FAO på seminariet Sociala medier – är det nått att ha det? som anordnades av Svenskt Näringsliv. Vi berättade om hur och varför vi jobbar med sociala medier i våra organisationer och vad de nya medierna innebär för oss som arbetar med opinionsbildning.

Att intresset för sociala medier är stort är inget nytt. Almega har jobbat med sociala medier ett bra tag nu och det är såklart jätteroligt att fler arbetsgivarorganisationer får upp ögonen för de möjligheter som finns i och med de sociala medierna. Jag väntar med spänning på att få se vad organisationerna inom Svenskt Näringsliv nu ska hitta på!

Du har väl inte missat Almega på twitter och facebook? Vi har dessutom bilder på Flickr och filmer på YouTube och Bambuser!

Uppdaterat! Läs Hans Tjernströms referat från seminaret.

// Karin Bäcklund